Δια+τροφή

Ποια βότανα πρέπει να πίνεις το χειμώνα;

Rate this post

Ο διαχωρισμός ανάμεσα στην τροφή και το φάρμακο ήταν δύσκολη υπόθεση. Οι περισσότεροι γιατροί συμφωνούσαν με την άποψη του Ιπποκράτη ότι η τροφή είναι ταυτόχρονα και φάρμακο. Σύμφωνα με τις αντιλήψεις τους υπήρχαν βότανα που αδυνάτιζαν όπως τα σκόρδα, τα κάρδαμα, τα πράσα. Η ρίγανη, η μέντα, ο δυόσμος, το φλισκούνι, η θρούμπα, το θυμάρι προσφέρονταν χλωρά, πριν ξεραθούν, γιατί αν ξεραθούν μετατρέπονται σε φάρμακα.

 

Πολλά κρυμμένα μυστικά ομορφιάς και ευεξίας κρύβονται σε αυτούς τους θησαυρούς της φύσης, που μπορούμε εύκολα να ενσωματώσουμε στη διατροφή μας, πίνοντας 2-3 νόστιμα τσαγάκια την ημέρα!

  • Εάν νιώθετε έντονα πρηξίματα και φουσκώματα συνδυάστε Λουιζα-Τσουκνίδα-Σημύδα. Ο συνδυασμός αυτός κάνει θαύματα κατά της κατακράτησης υγρών!
  • Μετά  από μια κουραστική μέρα ένα  χαμομήλι θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε πριν τον ύπνο. Μπορείτε επίσης να κάνετε και κομπρέσες στα τα μάτια σας αφού το χαμομήλι  βοηθάει την ανακούφιση του δέρματος.
  • Θωρακίστε τον οργανισμό σας από τα κρυολογηματα πίνοντας εχινάκεια η οποια θεωρειται το ‘αντιβιοτικό της Φυσης’.
  • Τις ημέρες που έχετε έντονο στρες και δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε επιλέξτε βαλεριάνα. Θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να ηρεμήσετε.
  • Εάν ταλαιπωρείστε με ασθμα και αναπνευστικά προβλήματα θα σας ανακουφίσει το φασκόμηλο.
  • Για να δωσετε επιπλέον γευση και βιταμινες στο ροφημα σας μπορειτε να βάλετε 1 φέτα λέμονι ή πορτοκάλι, κανέλα ή φρεσκο τζίντζερ ενώ βράζετε το νερό.

Μετά από ένα βαρύ γεύμα επιλέξτε τσάι μέντας  το οποιο βοηθά στα πρηξίματα και τις δυσπεψίες. Οι αρωματικές και δροσιστικές της ιδιότητες οφείλονται στην μενθόλη.

  • που βοηθά το κρυολόγημα, τον βήχα και τον πονόλαιμο. Πιείτε την σε τσάι ή αρωματίστε την φρουτοσαλάτα σας με τα φρέσκα φύλλα της!
  • Επιλέξτε το τσαι που σας ταιριαζει και καταναλώστε 1-2 φλιτζάνια την ημερα. Μην το παρακανετε καθως τα θεραπευτικα βότανα θελουν προσοχη στην ποσοτητα.
  • Εάν προσεχετε το βάρος σας και σας αρεσουν τα γλυκα ροφηματα επιλέξτε στεβια σαν γλυκαντικό και όχι μέλι ή ζαχαρη.
  • Μην πινετε πολλους καφεδες  όταν εχετε καταναλώσει 2 φλιτζάνια τσαι. Η καφεινη σε συνδυασμό με την τεινη μπορει να σας φερει νευρικότητα.
  • Ειρήνη Πασχαλέρη  είναι βιολόγος – Ειδικευμένη στη Διατροφή ( BSc, MSc), Αρθρογράφος Υγείας)
  • Νάσια Πασχαλέρη Διαιτολόγος – MSc Γεροντολογίας. 
Εύα Ντελιδάκη
Δημοσιογράφος Υγείας